Nu gaat het snel! - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Lisannevdh - WaarBenJij.nu Nu gaat het snel! - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Lisannevdh - WaarBenJij.nu

Nu gaat het snel!

21 April 2015 | Suriname, Nieuw Nickerie

De laatste maand is ingegaan! We treffen de laatste voorbereidingen wat de examens betreft, die aankomende week gaan plaatsvinden. Er is al 1 van ons geslaagd voor dat examen, nu nog 4. Ook is er een docent (mijn oud- mentor) in Nickerie aangekomen om te bekijken hoe het hier allemaal gaat. Nog meer spanning dus, voor de examens.. Iedereen is in spanning, maar als die spanning eenmaal voorbij is, dan is het tijd voor een afsluitende 6daagse jungle trip met zijn 5en. Nu gaat de tijd snel! We merken vrijwel allemaal dat we wel weer verlangen naar Nederland. Niet om het missen of om het land zelf, maar omdat we het qua gevoel wel een beetje gezien hebben hier. Dat komt voornamelijk door ze stad zelf. Eenmaal 3 maanden verder heb je de omgeving verkend, ken je de mensen en ben je eigenlijk alleen nog maar met school bezig... Qua tijd voor examens is 4 maanden een beetje krap, maar voor gevoel is 3 maanden perfect. Ondanks dat wij wel onwijs naar onze trip uitkijken! Iedereen vermaakt zich momenteel prima met films en series op Netflix haha.. Een paar weken geleden zijn er van bijna iedereen mensen van thuis gekomen, wat voor velen even een laatste boost was. Ieder heeft leuke dingen en tripjes gedaan met ze en dat is na 2 maanden wel weer extra leuk. Maargoed, na 2 weken waren ze ook allemaal weer weg en werden het weer films, series en vooral schoolwerk. Verder is er door Tom een groot volleybalveld gebouwd met de weeskinderen, hebben we 7,5uur pannenkoeken gebakken voor een goed doel en zijn we voor de verkregen sportspullen uit Nederland plekjes aan het zoeken op de locaties. Ik ben bijna klaar met het plan dat ik voor de tennisclub moest schrijven en met de voorbereidingen van mijn examen. Ik vind het niet vervelend dat ik over een maand weer moet vertrekken, maar ook niet om nog even een maandje te kunnen genieten van de laatste dingen, mensen en ervaringen hier..

Tot snel!

Liefs Lisan