2 maanden ondertussen! - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Lisannevdh - WaarBenJij.nu 2 maanden ondertussen! - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Lisannevdh - WaarBenJij.nu

2 maanden ondertussen!

17 Maart 2015 | Suriname, Nieuw Nickerie

Alweer een maand later! De tijd vliegt voorbij en aan de andere kant ook weer niet. Zoveel dingen gedaan ondertussen en zo hard gewerkt aan de examens.. We leren de cultuur wat beter kennen en nu in combinatie met sport.. Dit is nou niet echt een land waarin sporten hoog staat helaas en dat merken wij maar al te goed. Iedereen hier is heel hard aan het werk om evenementen voor te bereiden en om lessen te geven. Daarnaast genieten wij nog steeds van alles wat tot nu toe op ons pad is gekomen! Zo Hebben wij een helikoptervlucht gemaakt op Valentijnsdag. Wat was dat bijzonder zeg! Het gevoel van opstijgen.. Bizar! Daarnaast mochten wij Holi Pagua meemaken. Het bekende poederfeest. We hebben 3,5 uur in de keuken gestaan om Roti en Bara's te maken en wat waren ze lekker zeg!! Vervolgens elkaar natspuiten met tuinslangen en poeder gooien tot al je flesjes op waren, ook zoiets gaafs om in dit land mee te mogen maken. Ten slotte ook nog eens op tv geweest. Met nog 2 andere studenten was ik in een programma te gast waar wij vervolgens over de stage konden vertellen. Moeilijke vragen die werden gesteld, maar na 45 minuten hadden wij toch aardig het verhaaltje rond. Hoe cool is dat om terug te zien.. De volgende dag de herhaling op tv. Nou ik zat bijna IN die tv. Zo hoor je je eigen stem en denk je herkenbaar bluhhhhggg wat een kut stem ;) Maargoed, ook weer van mijn lijstje kunnen schrappen. Voor de geïntresseerde; Dit is de link naar de uitzending...

Maar ook niet leuke dingen komen hier op ons pad. Zo vonden wij hier 5 achtergelaten puppy's in een plastic zak langs de weg. We hebben ze een aantal dagen gevoerd en verzorgd en hebben ze daarna met veel moeite vervoerd naar een asiel in Paramaribo. Zo red je ineens 5 levens en trots dat we waren!

Ondertussen bereid ik me voor op alle leuke dingen die nog gaan komen en gepland staan en geniet ik van alles dat ik hier kan doen. Daarbij ben ik keihard aan het werk om alle schoolopdrachten af te kunnen ronden. Zoveel leren en toch ook zoveel genieten tegelijk is de perfecte stage..

En nee, nog steeds geen spijt ;)

Liefs uit de hitte.
Lisan

• 17 Maart 2015 - 10:17

Sandra:

hey lekker ding,

Wat ben ik trots op jou zeg...je bent echt een toppertje!!!! goed dat je zo geniet en gelukkig overheersen de mooie dingen maar zoals altijd... (hier spreekt grootmoeder:...) er horen in het leven nou ook eenmaal minder leuke dingen bij!!!! whaaaaaaaaaaaaaaaaaa je heb helemaal geen kutstem.... maar een heerlijke rustgevende relaxte stem...whahahahahahahaha... schatje love you... dikke kuss