Week 1 in Suriname - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Lisannevdh - WaarBenJij.nu Week 1 in Suriname - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Lisannevdh - WaarBenJij.nu

Week 1 in Suriname

Door: Lisanne van den Hoogen

Blijf op de hoogte en volg

22 Januari 2015 | Suriname, Nieuw Nickerie

Op donderdag 15 januari hoorde ik mijn wekker rinkelen om 06:00. Het is zover!! De dag ervoor alles tot in de puntjes ingepakt en erna een goed afscheidsfeestje gehad. Maar nu toch echt. Januari 2014 begonnen we met het idee, met een voorlichting, met enthousiasme. Na heel veel regelen en doen is het na een jaar toch echt tijd voor het avontuur. Ik had er zin in!! Eenmaal aangekomen op schiphol moest ik er toch echt aan geloven. Het afscheid nemen. Het viel me zwaar.... Eenmaal vertrokken viel ik gelijk in slaap in het vliegtuig en hoorde ik van mijn medestudenten dat ik tijdens de vlucht zo'n 6 uur had geslapen. Prima vlucht dus! Eenmaal aangekomen op het vliegveld gingen we met een busje naar Nickerie. Een hele zware reis. Zo'n 5,5 uur opgevouwen in een busje in de harde regen. Eind goed al goed, ik lag in bed na een reis van 23 uur. Wakker worden met een heerlijk zonnetje en een golf van warmte, zo fijn na dat winterweer in Nederland... Hier zijn we afgelopen week gaan wennen en vooral gaan rondkijken. Je merkt dat hier een afspraak losjes is en het vaak vergeten wordt. Erg wennen aan de cultuur hier, maar erg indrukwekkend. Tussen de middag even naar het zwembad met heerlijke muziek uit de boksen. Ook hebben we gekeken bij het Zusters Dankerscentrum en hebben een ochtend meegelopen met de mensen met een beperking. Erg leuk om te zien hoe het hier gaat, plus ook wel moeilijk sommige dingen te zien. Ook hebben we een kerk bezocht een een fietstocht langs de oceaan gemaakt. Aan de overkant keken wij uit op het land Frans Guyana. Daarnaast hebben wij fijn rondgehuppeld op de Nickerie markt, waarbij iedereen nog even moest wennen aan de levende vissen... We hebben een prima huis met hier en daar wat enge beestjes. Ook dat is voor mij nog een beetje wennen. AHUM...... Ik geniet hier volledig en wil me snel gaan storten op schoolwerk en het uitvoeren van opdrachten enz. Helaas gaat dit niet makkelijk en zullen we eerst de komende maand moeten gaan wennen aan de cultuur. Pas dan win je vertrouwen van de mensen en kun je echt iets gaan betekenen. Ik ben heel benieuwd wat dit me allemaal gaat brengen!! Liefs Lisan

  • 22 Januari 2015 - 19:14

    Sandra:

    Je bent een toppertje... trots op jou! Love you ❤ ....

  • 22 Januari 2015 - 21:30

    Erika Hensel:

    klinkt gaaf. Zocht al naar die huisdieren op je foto maar kon hem/haar niet vinden! Good luck! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Nieuw Nickerie

Suriname

Mijn afstudeerstage

Recente Reisverslagen:

21 April 2015

Nu gaat het snel!

17 Maart 2015

2 maanden ondertussen!

11 Februari 2015

Een maand in Nickerie!

22 Januari 2015

Week 1 in Suriname

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 2233

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 19 Mei 2015

Suriname

Landen bezocht: